De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond wil het huidige ledenaantal uitbreiden naar 1 miljoen hockeyfans. Dat is een van de opvallende doelstellingen in de nieuwe strategie van de KNHB. De groei moet met name worden gerealiseerd door het aanbod te verbreden en verenigingen te ondersteunen.
De ambitieuze plannen maken deel uit van een brede toekomstvisie, die is vertaald in de nieuwe ‘Strategie 2020’ van de KNHB. De bond presenteerde deze strategie tijdens het 16e Nationaal Hockeycongres op zaterdag 25 januari.
Vier speerpunten
In de Strategie 2020 staan vier speerpunten centraal. ‘Een leven lang hockey’, ‘De maatschappelijke impact van hockey’, ‘Een toekomstproof businessmodel’ en ‘Bij de wereldtop in een wereldsport’. Deze elementen komen ook terug tijdens de Rabobank Hockey World Cup 2014 in Den Haag.
Als onderdeel van ‘Een leven lang hockey’ is een prominente doelstelling dat de KNHB de ambitie heeft om het huidige ledenaantal uit te breiden naar 1 miljoen hockeyfans. Op dit moment telt de bond ruim 241.000 leden.
De toename moet worden gerealiseerd door het aanbod te verbreden en de huidige hockeyers langer betrokken te houden bij de sport. De KNHB wil verenigingen hierbij ondersteunen en inspireren via een nieuw online kennisplatform Hockeycorner.nl