Mülders blijft bondscoach Oranjedames

Jamilon Mülders blijft tot en met het WK Hockey 2022 bondscoach van het Nederlands Elftal Dames. De voormalige assistent nam na het vertrek Alyson Annan tijdelijk het stokje over.

Mülders liet eerder al weten niet de ambitie te hebben bondcoach te worden. Desondanks nam hij in januari de taak op zich om het team te helpen. In eerste instantie alleen voor vier wedstrijden in de FIH Pro League.

WK 2022
Mede door de goede ervaringen en de positieve signalen vanuit de selectie is besloten de periode te verlengen. Jamilon Mülders blijft nu bondscoach tot en met het WK Hockey Dames 2022. Het WK 2022 wordt gespeeld van 1-17 juli in Terrassa (Spanje) en Amsterdam. Daarna stopt Mülders volledig bij Oranje. De KNHB beraadt zich de komende periode over een opvolger van Mülders voor de periode na het WK.

Juiste man
Jeroen Bijl, technisch directeur van de KNHB, is blij dat Mülders aanblijft als bondscoach. “Jamilon op dit moment voor ons de juiste man. Met zijn ervaring, kennis en persoonlijkheid speelt hij een hele goede rol in het proces waar het team momenteel in verkeert. Bovendien hebben de dames aangegeven graag met hem als bondscoach willen blijven werken.”

Goede stappen
Jamilon Mülders: “Toen de KNHB mij in januari vroeg tijdelijk in te stappen, heb ik er geen geheim van gemaakt dat het niet mijn ambitie is voor de langere termijn als bondscoach te fungeren. Maar op dit moment help ik het team graag. Daarnaast heb ik vooral het gevoel dat we met elkaar goede stappen aan het zetten zijn. Dat is voor mij het meest belangrijk.”

Foto: KNHB

2022-02-24T10:08:57+01:0016 feb 2022|

Slide sportvoeding Slide Slide

Hockeynieuws

VAN DER WEERDEN BLIKT VOORUIT

7 apr 2014|

Mink van der Weerden staat aan de vooravond van een prachtige periode. Het 25-jarige strafcornerkanon speelt met Oranje Zwart de finales van de EHL en daarna wacht de Rabobank Hockey World Cup 2014. Reden voor de Hockeykrant om met de ‘pusherman’ vooruit te blikken.

Zoals bekend wordt de EHL van 16-21 april gespeeld bij OZ in Eindhoven. Dat garandeert niet alleen een geweldige ambiance, maar zorgt ook voor extra druk. Toch ziet Van der Weerden dat niet als een nadeel.

hwlFavorieten
“Ik denk dat je Oranje Zwart tot de favorieten mag rekenen, evenals Kampong en Rotterdam,” zegt Mink. “Daarnaast behoren ook de Duitse deelnemers tot de kanshebbers én de Dragons uit België. Uit dit rijtje komt denk ik de winnaar.”

“Het zal gaan om de vorm van het moment. Het is een pittig toernooi met – als we de finale halen – vier duels op hoog niveau in vijf dagen. Je moet sowieso vrij blijven van blessures.”

“Dat we deze serie thuis spelen, is fantastisch. Het evenement leeft enorm bij OZ en ik verwacht veel publiek tijdens de Paasdagen. Het kan een prachtige week worden.”

WK wordt unieke beleving
Veel tijd om stil te staan bij het resultaat is er niet voor de internationals. Na de EHL krijgt Mink een paar dagen vrijaf en mag zich vervolgens melden bij Oranje. Na de nodige oefenduels wacht op 1 juni de eerste WK-wedstrijd tegen Argentinië.

Van der Weerden: “Een WK in eigen land is een van de mooiste dingen die je kunt beleven als speler van het Nederlands team. Qua beleving wordt het uniek. Dat de lat erg hoog ligt, is logisch. Iedereen verwacht van ons dat we de laatste vier halen. Toch is dat geen vanzelfsprekendheid. Ik denk dat vijf of zes landen in aanmerking komen voor een plek in de halve finale. Daarna kan er van alles gebeuren. Wij hebben er ongelooflijk veel zin in, maar zullen er kei- en keihard voor moeten werken.”

Bovenstaande tekst is een samenvatting van het artikel dat is geplaatst in de Hockeykrant, editie Eindhoven. Deze uitgave is begin april verspreid bij hockeyclubs in de regio Eindhoven. Binnenkort ook online te lezen op deze site.

Ga naar de bovenkant