Nieuwe Hockeykrant Gooi/Flevoland

  • Hockeykrant Gooi/Flevoland

De nieuwe Hockeykrant Gooi/Flevoland is verschenen. Fris, kleurrijk en met weer veel nieuws en achtergrondartikelen over de clubs in de regio Het Gooi en Flevoland.

In deze eerste Hockeykrant van het nieuwe seizoen slaan we meteen ‘verfrissend’ af. Naar aanleiding van wensen van lezers is de vormgeving vernieuwd en zijn diverse verbeteringen doorgevoerd. Een daarvan is een nieuw en duidelijker lettertype en frissere kleuren.

Tokyo 2020
Uiteraard staat hockey nog steeds centraal. Zeker dit seizoen dat als een opmaat geldt voor de Olympische Spelen in 2020. Vandaar dat wij in de Hockeykrant al voorzichtig vooruitblikken. Onder andere met Philip Schellekens die als umpire manager actief zal zijn op de Spelen.  Ook spraken we uitgebreid met Oranje-routinier Margot van Geffen over haar doelen in Tokyo.

Clubs
In de nieuwe Hockeykrant Het Gooi/Flevoland vanzelfsprekend ook weer veel aandacht voor de clubs in de regio. Zoals Almere waar na het vertrek van Terrance Pieters en Jonas de Geus alweer nieuwe talenten klaar staan. Ook namen we een kijkje op Laren voor een gesprek met Elin van Erk over de metamorfose van Dames 1.

Verder in deze Hockeykrant: de ambitie van Huizen Heren 1, het lustrum van Weesp, de 80+ ‘ers van Lelystad, Baarn, Buitenhout, de nieuwe dynamiek bij Gooische, de MB1 van Zeewolde, ’t Spanderbosch, de 115e verjaardag van Hilversum, Loenense MHC, Naarden en het nieuwe waterveld van Muiderberg.

In de clubhuizen
De Hockeykrant Het Gooi/Flevoland is gratis verkrijgbaar in de clubhuizen van alle genoemde verenigingen in de regio Het Gooi en Flevoland. Zoals gebruikelijk via onze speciale displays of op de leestafels. Deze editie is ook online te lezen onder de button Archief. Of bij Edities.

Foto: © OrangePictures/Albert van der Ploeg.

2019-10-24T08:46:57+02:002 okt 2019|

Slide sportvoeding Slide Slide

Hockeynieuws

VAN DER WEERDEN BLIKT VOORUIT

7 apr 2014|

Mink van der Weerden staat aan de vooravond van een prachtige periode. Het 25-jarige strafcornerkanon speelt met Oranje Zwart de finales van de EHL en daarna wacht de Rabobank Hockey World Cup 2014. Reden voor de Hockeykrant om met de ‘pusherman’ vooruit te blikken.

Zoals bekend wordt de EHL van 16-21 april gespeeld bij OZ in Eindhoven. Dat garandeert niet alleen een geweldige ambiance, maar zorgt ook voor extra druk. Toch ziet Van der Weerden dat niet als een nadeel.

hwlFavorieten
“Ik denk dat je Oranje Zwart tot de favorieten mag rekenen, evenals Kampong en Rotterdam,” zegt Mink. “Daarnaast behoren ook de Duitse deelnemers tot de kanshebbers én de Dragons uit België. Uit dit rijtje komt denk ik de winnaar.”

“Het zal gaan om de vorm van het moment. Het is een pittig toernooi met – als we de finale halen – vier duels op hoog niveau in vijf dagen. Je moet sowieso vrij blijven van blessures.”

“Dat we deze serie thuis spelen, is fantastisch. Het evenement leeft enorm bij OZ en ik verwacht veel publiek tijdens de Paasdagen. Het kan een prachtige week worden.”

WK wordt unieke beleving
Veel tijd om stil te staan bij het resultaat is er niet voor de internationals. Na de EHL krijgt Mink een paar dagen vrijaf en mag zich vervolgens melden bij Oranje. Na de nodige oefenduels wacht op 1 juni de eerste WK-wedstrijd tegen Argentinië.

Van der Weerden: “Een WK in eigen land is een van de mooiste dingen die je kunt beleven als speler van het Nederlands team. Qua beleving wordt het uniek. Dat de lat erg hoog ligt, is logisch. Iedereen verwacht van ons dat we de laatste vier halen. Toch is dat geen vanzelfsprekendheid. Ik denk dat vijf of zes landen in aanmerking komen voor een plek in de halve finale. Daarna kan er van alles gebeuren. Wij hebben er ongelooflijk veel zin in, maar zullen er kei- en keihard voor moeten werken.”

Bovenstaande tekst is een samenvatting van het artikel dat is geplaatst in de Hockeykrant, editie Eindhoven. Deze uitgave is begin april verspreid bij hockeyclubs in de regio Eindhoven. Binnenkort ook online te lezen op deze site.

Ga naar de bovenkant