Nieuwe Promotieklasse

De KNHB werkt aan de opzet van een nieuwe Promotieklasse. Deze competitie, tussen de Hoofdklasse en de Overgangsklasse moet vanaf het seizoen 2018/2019 worden ingevoerd.

Met de Promotieklasse wil de KNHB een aantrekkelijke competitie creëren voor clubs onder de Hoofdklasse. Dit moet leiden tot een betere doorstroom in de topcompetities en talentontwikkeling stimuleren.

De plannen voor de Promotieklasse worden op dit moment nader uitgewerkt. Hierbij wordt gedacht aan een opzet met één poule, zoals in de Hoofdklasse ook het geval is. Beoogd is om deze competitie bij de start van het seizoen 2018-2019 in te voeren. Het seizoen 2017-2018 dient als overgangsjaar.

AV
Het initiatief voor de Promotieklasse is niet helemaal nieuw. Eerder dit jaar gaf de bond al een eerste aanzet. Na gesprekken met diverse clubs is het voornemen op de Algemene Vergadering van eind november verder toegelicht.

Op de AV is ook bekend gemaakt dat begin 2017 een URBAN-project wordt uitgerold, als maatschappelijk voortraject van het EK Hockey. Hiervoor gaan diverse clubs in Amsterdam helpen bij het opzetten van permanente hockeystructuren op pleintjes en veldjes in de zogenaamde ‘aandachtswijken’.

2017-05-10T12:17:29+02:002 dec 2016|

Slide sportvoeding Slide Slide

Hockeynieuws

Hockeyjournaal wordt Hockeykrant

20 jan 2014|

De Hockeykrant is een fullcolour tabloid met nieuws, informatie en achtergronden over de hockeysport in het algemeen en – verdeeld over acht verschillende regionale edities – het verenigingsleven in het bijzonder. Met een vleugje topsport, maar vooral veel aandacht voor breedtesport, maatschappelijke ontwikkelingen en hockey voor mensen met een beperking. (meer…)

Ga naar de bovenkant